סטטוסקיד – מעמד אישי לתלמיד לשיקוף מצב העבודה בכיתה

15

סטטוסקיד הוא מעמד אישי לתלמיד לשיקוף מצב העבודה בכיתה.

סטנד קטן עם ארבע כרטיסיות מתחלפיות:

הבנתי את המשימה והתחלתי לעבוד, עזרה בבקשה, אשמח להפסקה, סיימתי!

הכרטיסיות מאפשרות למידה עצמאית תוך חיזוק הביטחון העצמי של הילדים ושמירה על אקלים כיתה חיובי.

המורה רואה בכל רגע נתון איפה נמצא כל ילד בתהליך העבודה שלו.

מאפשר שיתוף פעולה הדוק ושקיפות מלאה בין המורה לתלמידים.

קטגוריה ותגיות
מידות
משקל 0.5 ק"ג
מידות 12 × 12 סנטימטרים

סטטוסקיד – מעמד אישי לתלמיד לשיקוף מצב העבודה בכיתה – הוראה דיפרנציאלית

סטנד בגודל 15 סמ על 15 סמ עם ארבעה כרטיסים מתחלפים:

  1. הבנתי את המשימה והתחלתי לעבוד.
  2. עזרה בבקשה.
  3. אשמח להפסקה.
  4. סיימתי!

 

הכרטיסיות מאפשרות למידה עצמאית תוך חיזוק הביטחון העצמי של הילד ושמירה על אקלים כיתה חיובי.

הסטנד מאפשר למורה לראות בכל רגע נתון איפה נמצא כל ילד בתהליך העבודה שלו.

מאפשר שיתוף פעולה הדוק ושקיפות מלאה בין המורה לתלמידים.

 

"כלי ייחודי, שימושי ומדויק המאפשר ערוץ תקשורת נוסף בין המורה לילדים.

מתאים במיוחד למורות העובדות דרך הוראה דיפרנציאלית.

משקף הדדיות והבנה מעמיקה של צרכי ילדים עם הפרעת קשב ובכלל. מומלץ!!"

מיה דביר, מדריכה פדגוגית ומרצה

 

משמעות סטנד הכרטיסיות עבור התלמיד:

פיתוח מודעות ללמידה עצמאית.

מאפשר לתלמיד לאבחן בעצמו באיזה מצב הוא נמצא כרגע, למה הוא באמת זקוק ואיפה הוא נמצא ביחס למשימה בשיעור.

הילד לא הולך לאיבוד במרחב הזמן ורצף העבודה.

הוא לומד לגלות בעצמו מה מונע ממנו להתקדם או מתי הוא זקוק להפסקה.

 

הכרטיסיות מעניקות לילד ביטחון ושקט נפשי.

הילד יודע שהמורה רואה אותו, רואה באיזה מקום הוא נמצא מבחינת התקדמות בעבודה ותגיש לו את העזרה לה הוא זקוק ברגע שיסמן לה.

 

אין תקיעות ואין המתנה עם היד בהצבעה עד שהמורה תפנה אליו.

הילד מסמן באיזה מצב הוא נמצא וממשיך לעבוד.

אם הוא לא מבין את המשימה וזקוק לעזרה הוא מסמן את כרטיסיית השאלה והוא יודע שהמורה תראה.

הוא לא צריך להצביע ולחכות שהמורה תשים לב או לגשת אליה, הוא פנוי לעשות משהו אחר עד שתיגש אליו המורה.

 

משמעות הכרטיסיות עבור המורה:

סביבת עבודה שקטה ומבוקרת.

 

משוב מידי.

במבט אחד המורה רואה את כל התלמידים באופן ברור.

איפה כל אחד מהם נמצא מבחינת התקדמות במשימה.

היא רואה את הכרטיסיות מסומנות בצבע ברור.

כמה מהילדים הבינו את המשימה והתחילו לעבוד, כמה זקוקים לעזרתה, כמה סיימו וכמה זקוקים להפסקה.

לפי המצב המורה בוחרת את המענה המדויק לכל ילד בנפרד או לכולם יחד.

אם ישנם הרבה ילדים שלא הבינו היא יכולה לתת הסבר לכולם.

אם ישנם הרבה ילדים שזקוקים להפסקה המורה יכולה לעשות עצירה בעבודה לצורך תנועה בכיתה ולחזור כולם למשימה רעננים יותר.

ילד שסיים את המשימה מוקדם מכולם יכול לעזור לאחרים או לקבל משימה חדשה.

 

תקשורת בלתי מילולית בין המורה לתלמידים

מאפשר אקלים כיתה תומך.

תמיכת המורה בתלמידים ותמיכת התלמידים בחבריהם לכיתה.

המורה והתלמידים הופכים לצוות שיתוף פעולה.

 

לדוגמא:

ילד שסימן באדום שהוא צריך עזרה ולעומתו ילד שסיים (או אפילו רק הבין את המשימה והתחיל לעבוד),

המורה יכולה להיעזר בילד שסיים לעזור לילד שזקוק לעזרה.

 

* טקסט הסבר זה נכתב בלשון נקבה מטעמי נוחות, הפניה היא לשני המינים כמובן.

0

עגלת הקניות שלך