5 יחידות בגרות בהתארגות – להתייחס להתארגנות כמקצוע

5 יחידות במתמטיקה – עשיתי
בתיכון.
 
5 יחידות בפיזיקה – עשיתי בתיכון.
 
5 יחידות בהתארגנות  עשיתי בגיל
40 כשהפרעת הקשב שלי אובחנה והחלטתי לטפל בה.
 
אומרים שמוטב מאוחר מאשר בכלל לו. ואני אומרת, מוטב מוקדם.
 
לו הייתי עושה את 5 היחידות בהתארגנות בכיתה א', ח' י' כנראה הייתי
מרוצה יותר מוקדם יותר.
 

איך עושים את זה?

התייחסו להתארגנות כמקצוע (מתמטיקה, אנגלית) או כמיומנות נרכשת (רכיבה על אופניים, נהיגה).  זה לא פחות חשוב.
 
זכרו שכמו בכל תחום יש הלומדים את העניין בקלות ויש המתקשים מי פחות ומי
יותר.
 
 אם יש קושי. השקיעו. כמו שאתם משקיעים במקצועות הלימוד  וכמו שהשקעתם כשרצתם אחרי האופניים.
לימדו על הפרעת הקשב של ילדכם ושימו לב איפה בהתארגנות הוא מסתבך. 
 
עיזרו לו למצוא את הכלים והעזרים
שיכולים לשפר לו את המיומנות.
 
שימו לב שאינכם כופים עליו פתרונות שאתם מורגלים בהם, מה שנכון עבורכם
לא בהכרח נכון עבורו. המטרה צריכה להיות לפענח את הפתרון הנכון בשבילו. רק כך יוכל
להתמיד ולהטמיע הרגלים שיסייעו לו לאורך זמן.
 
חפשו את הפתרונות ביחד.
 
הטמיעו כל פעם הרגל חדש אחד. (זכרו זה כמו כל מקצוע, לומדים שלב אחרי
שלב לא ניגשים ישירות לבחינת הבגרות).
 
עידוד, עקביות, העדר ביקורת, שיקוף חווית הרוגע והשקט כשמאורגנים  – בהחלט יעזרו.
 
והכי חשוב, אם גם לכם
קשה להתארגן, להתמיד ולהיות עקביים. גייסו למשימה את המאורגנים שבסביבה. זאת בתקוה
שיש לפחות אחד כזה במשפחה, בבניין, בשכונה…
 
כי הזדמנויות גדולות
מתחילות ב 5 יחידות בהתארגנות
 
קרדיט לתמונה : www.gratisography.com
 
 

אלינה גושן
מאמנת ומנחה ADHD
054-4406674

פוסטים קשורים

0

עגלת הקניות שלך