3 מוצרים חדשים שיהפכו את הכיתה שלכם למקום נעים ורגוע – כי ניהול כיתה זה לא משחק ילדים

 

 

ניהול כיתה זה ממש לא משחק ילדים – זה אתגר לא פשוט בכלל.

להיות מורה זו כנראה העבודה המאתגרת בעולם. מורה צריכה לדעת לתת לכל ילד את המענה לו הוא זקוק וברגע שהוא זקוק לו. כל כך הרבה ילדים יחד, כל כך הרבה צרכים מרוכזים בנקודת זמן ומקום אחת, וילדים, כשהם צריכים משהו, מאוד קשה להם לחכות בסבלנות למענה הנדרש.

הכיתות צפופות וכשכל כך הרבה ילדים יושבים יחד כמעט בלתי אפשרי לכל אחד מהם לקבל את תשומת הלב לה הוא זקוק מהמורה. זו איננה סיטואציה טבעית שקבוצה כה גדולה צריכה לשבת בשקט, זה לא קל לאף אחד מהילדים ובטח מאתגר ביותר עבור המורה.

איך נלמד את הילדים תרבות דיבור ואיפוק?

כשילד אחד מדבר הרי שכל שאר הילדים צריכים לשבת בשקט ולחכות לתורם, אם יגיע, ולילדים קשה להתאפק כשיש להם מה לומר. ילדים מתפרצים ומדברים כי הם חשים שהם חייבים לשחרר לחץ פנימי שנוצר בהם, יש להם מה להגיד וקשה להם לחכות לתורם. וכשאינם מתפרצים נאגר בהם מתח פנימי שבסופו של דבר יוצא בדרך כזו או אחרת.

אנחנו ב AdhdShop מבינות שהאתגר הוא גדול, ולכן פיתחנו עבורכם מוצרים שיסיעו לכם ליצור אקלים כיתה נעים ושקט וכדי לאפשר לילדים לדעת שרואים אותם באמת גם ללא דיבור ואפילו ללא הצבעה. הרי מספיק שהילד יודע שהוא נראה על ידי המורה ושהיא יודעת מה עובר עליו כרגע וזה כבר שחרור לחץ גדול מבחינתו.

סטטוסקיד – מעמד אישי לתלמיד – כי חשוב שהילד ידע שבאמת רואים אותו!

 

statuskid

 

הסטנד האישי מאפשר מעקב צמוד אחר הילדים קוגניטיבית ורגשית גם יחד. הסטנד מאפשר למורה לראות בקלות ובמבט אחד את כל התלמידים, לשתף פעולה עם התלמידים יחד כצוות ולפתח תלמידים עצמאיים ומשגשגים.

מכירים את הילדים השקטים שיושבים בסוף הכיתה ומנסים להתמזג עם הקירות ולהיעלם? מאוד קל לא לראות אותם. הם לא מפריעים אבל גם לא ממש נוכחים. הם לא מבינים את החומר אבל לא מבקשים עזרה. מעכשיו הם לא ייעלמו יותר מהעין. הם ידעו שכמו כולם גם הם משתתפים פעילים וגם אותם רואים בדיוק כמו את כולם.

והילד שלא מבין את המשימה ומצביע ומחכה ומחכה שהמורה תיגש אליו? מעכשיו הוא יוכל לסמן על הסטנד שהוא זקוק לעזרה ולדעת שהמורה תראה ותיגש. בינתיים הוא פנוי לעשות דברים אחרים.

והילד שסיים מהר מכולם את המשימה ומתחיל להפריע לסביבה כי אין לו מה לעשות ומתחיל לשעמם לו? עכשיו המורה רואה שהסטנד שלו מסומן ב"סיימתי" והיא יכולה לתת לו משימה אחרת או לגייס אותו לעזרה לתלמידים המתקשים.

הסטנד מאפשר לילדים להישאר ממוקדים בעשייה ולנתח בעצמם את מצבם ולהבין בעצמם לפני שהם מסמנים למה הם באמת זקוקים כרגע, להסבר מהמורה או להפסקה קטנה והתאווררות אולי?

מומלץ להחזיק בכיתה ארגז פתרונות – סל עזרים לוויסות למצבים בהם הילדים זקוקים לתנועה. לדוגמא – כרית פיתה המאפשרת ישיבה תנועתית או אביזרים שקטים לידיים המאפשרים תנועתיות קלה ושקטה. כשילד מסמן שהוא זקוק להפסקה, על המורה להבין איזה סוג של הפסקה הוא צריך, האם הוא צריך להתנועע מעט? לא תמיד הילד חייב לצאת מהכיתה לשם כך. הוא יכול להעסיק את הידיים עם אביזרים שונים כדי לפרוק מעט מתח מהגוף הדרוך. לפעמים יעזור גם רק לשתות מים או לעשות סיבוב קטן של הליכה בכיתה עצמה.

 

מד רעש כיתתי:

מד רעש כיתתי - יוצרים יחד אקלים כיתה חיובי
מד רעש כיתתי – יוצרים יחד אקלים כיתה חיובי

לוח PVC בגודל A3 עם פס מגנטי עליו מוצמד חץ מגנטי שניתן להעבירו ממצב אחד לשני.

מד הרעש מאפשר למורה לגייס את התלמידים לעבודה כצוות למען שמירה על סביבה שקטה ונעימה. במד הרעש ישנם בעצם ארבעה מצבי עבודה שונים בכיתה, המורה מסמנת עם החץ המגנטי את המצב הנוכחי ולפיו התלמידים נדרשים להיות במצב שקט מסוים. מד הרעש שלנו מעוצב וכתוב באופן שמדבר בשפתם של הילדים ומעודד אותם להתגייס למשימה. ילדים אוהבים משימות, הכול תלוי בדרך בה אנחנו מגישים להם אותן. אם הם צריכים להפוך לנינג'ות או סוכנים סמויים, הם ישתפו פעולה בשמחה.

 

פוסטר בכיתה שלנו

פוסטר בכיתה שלנו
פוסטר איכותי לכיתה לשמירה על ערכים ועל אקלים כיתה חיובי

פוסטר חוקי הכיתה בגודל 48 סמ על 48 סמ מודפס בהדפסה איכותית על נייר עבה (300 גרם).

כדי לתת לנו תזכורת קבועה כיצד עלינו להתנהג בכדי לשמור על אקלים כיתה חיובי ונעים.

 

 

פוסטים קשורים

0

עגלת הקניות שלך