איך נוכל לשמור על תחושת הביטחון והחוסן של ילדינו בתקופת מלחמה?
כשהמצב מתוח והמציאות משתנה מרגע לרגע, כולנו מרגישים את ההשפעה ואת העומס הרגשי.
אצל ילדים, ובעיקר ילדים עם רגישות גבוהה, הפרעת קשב או קושי בוויסות רגשי, התחושות נוטות להתעצם.
ברגעים כאלה, האחריות שלנו כהורים, אנשי חינוך ומטפלים – היא להפוך עבורם לעוגן.
לייצר תחושת ביטחון, להקשיב, לחבק – ולתת כלים.
אספנו עבורכם כמה עוגנים וגם הצעות למוצרים תומכים בהתאמה למצב.
1. לתת מקום לרגש – גם אם הוא סוער
פחד, תסכול, בלבול ואפילו כעס – הם רגשות לגיטימיים.
במקום לומר "אל תפחד", נוכל לומר: "אני רואה שאתה מפחד ואני כאן איתך".
שיח רגשי יומיומי מאפשר לילדים להבין את מה שהם מרגישים, לתת לרגש שם וצורה – ואז גם לדעת להתמודד איתו.
🧡 ממליצים לנסות:




2. שמרו על שגרה – גם כשאין שגרה
כשהחיים מרגישים כאוטיים, שגרה פשוטה וברורה יכולה לשדר ביטחון.
אפילו אם היא שונה מהשגרה הקבועה – עצם זה שהילד יודע למה לצפות, עוזר לו להרגיש שליטה וביטחון.
נסו להשתמש בלוחות שגרה, לו"ז, רשימת משימות, או כל כלי שיעזור לילד לדעת "מה עכשיו" ו"מה אחר כך".
🧡 כמה הצעות שלנו:



3. מרחב בטוח להירגעות
חדר הביטחון אולי לא תמיד מרגיש בטוח באמת.
אנחנו יכולים לעזור ליצור תחושת מרחב רגשי וחושי בטוח עבור הילדים.
צרו בממד או במקלט פינה שקטה לילדים עם עזרים מוכרים, קבועים ומרגיעים.
רעיונות לעזרי הרגעות איזון וויסות:
שמיכות כבדות, אביזרי משקל, כרית חיבוק, צעצועים מוכרים ואהובים, משחק תחושתי כלשהו או אפילו רק פינה עם פנס ושמיכה מוכרת.
🧡המלצות שלנו:

4. תרגול נשימות והרפיה
נשימות עמוקות, תנועה איטית או מיינדפולנס פשוט – יכולים לעזור מאוד בהורדת המתח.
🧡 המלצה שלנו:

5. לא לשכוח גם אתכם ההורים
אנחנו לא רובוטים. גם אנחנו חרדים, עייפים ומוצפים.
כדי שנוכל להיות שם עבור הילדים – אנחנו חייבים לשמור על עצמנו.
לקחת לעצמנו רגעים קטנים של נשימה, תמיכה או פשוט נוכחות רגועה.
🧡 המלצה שלנו:



תמצאו אצלנו באתר עזרים רבים נוספים מותאמים למבוגרים, כמו שמיכות כבדות במשקלים שונים, אביזרי מיקוד ונשימה להרגעה – וכמובן המון תוכן מקצועי בבלוג שיכול לחזק אתכם.
לסיכום:
בזמן שהמציאות בחוץ סוערת ורועשת, אנחנו יכולות לבחור להיות השקט.
לתת לילדים כלים, תמיכה, הבנה ותחושת שליטה.
זוהי לא רק דרך להתמודד – אלא דרך לחזק חוסן פנימי אמיתי שיישאר איתם גם הרבה אחרי שהאזעקות ייפסקו.
בתקווה לימים שקטים ובטוחים בקרוב.
חיבוק גדול לכולכם.


