לתפוס את הרגע – משחק מיינדפולנס – להיות נוכחים ברגע

130

במלאי

כמה אנחנו באמת נוכחים באופן מלא בכאן ועכשיו? לא ממש. חלק ניכר מהזמן אנחנו עסוקים בזיכרונות מהעבר או מודאגים מהעתיד, שופטים את החוויות שלנו ומגיבים להן. למעשה אנחנו מחמיצים את רוב הדברים החשובים באמת. מיינדפולנס (בעברית קשיבות) היא מודעות קשובה ולא שיפוטית, המתמקדת במה שקורה כאן ועכשיו. זו הנוכחות שלנו בהווה וההכלה שלו, בין אם הוא נעים ובין אם אינו נעים. מיינדפולנס כוללת התבוננות במצב הנוכחי והימנעות מתגובה אוטומטית. "לתפוס את הרגע" הוא משחק קלפים מהנה המציע תרגילי מיינדפולנס פשוטים שיסייעו לנו להיות בקשיבות ולחוות את הרגע הנוכחי במלואו.

המשחק הזה נותן למשתתפים כלים ישימים להרגעות, למודעות קשובה ולנוכחות ברגע ומסייע במניעת התפרצויות והתנהגות אימפולסיבית. משחק המעניק לילדים כלים למודעות עצמית ולוויסות עצמי ובכך מסייע להם להצליח בתחום החברתי.

קטגוריה ותגיות
מידות
משקל 0.5 ק"ג
מידות 21 × 16.5 × 6 סנטימטרים

מהי מיינדפולנס?

אנחנו לא באמת נוכחים באופן מלא בכאן ועכשיו, חלק לא מבוטל מהזמן אנחנו עסוקים בזיכרונות מהעבר, נודדים במחשבות, מודאגים מהעתיד לבוא, שופטים את החוויות שלנו ומגיבים להן. למעשה, כאשר אנו מקדישים זמן רב מדיי למחשבות על עתיד ועל עבר, אנו מחמיצים המון. למעשה אנחנו מחמיצים את רוב הדברים החשובים.

מיינדפולנס (בעברית קשיבות) היא מודעות קשובה ולא שיפוטית, המתמקדת במה שקורה כאן ועכשיו.

זו הנוכחות שלנו בהווה וההכלה שלו, בין אם הוא נעים ובין אם אינו נעים.

קשיבות כוללת התבוננות במצב הנוכחי והימנעות מתגובה אוטומטית. פוגשים את מה שקורה באמת, מתבוננים ומעבדים.

 

"לתפוס את הרגע"

המשחק מציע תרגילים פשוטים, תוך כדי משחק מהנה, שיסייעו לנו להיות בקשיבות ולחוות את הרגע הנוכחי במלואו.

 

המשחק כולל:

65 קלפים בחלוקה לשישה צבעים.

קובייה בעלת פאות בצבעים התואמים לצבעי הקלפים.

 

משתתפים:

שניים עד ארבעה משתתפים.

גיל: שמונה עד 99.

 

הוראות המשחק

אפשרות ראשונה:

המטרה:

להשיג כרטיס אחד מכל צבע.

כאשר נגמרים הקלפים בקופה, המשתתף שמחזיק בקלפים בצבעים רבים יותר, מנצח.

 

מהלך המשחק:

מניחים את הקלפים בשש ערמות לפי צבעים.

מטילים את הקובייה, מרימים קלף בצבע שמראה הקובייה, ועונים על השאלה המופיעה על הקלף.

המשתתף הראשון שהשיג קלפים בכל הצבעים מכריז "תפסתי!" כדי לנצח.

 

קלף "דו קרב"

קלף "דו קרב" הוא משימה שאותה מוטל על שני משתתפים לבצע בו זמנית.

המנצח במשימת הדו קרב זוכה בקלף.

משתתף שהרים קלף זה מזמין משתתף אחר לדו קרב.

משתתף שזוכה בדו קרב, זוכה בקלף הדו קרב וגם בקלף נוסף מהקופה או ממשתתף אחר, לבחירתו (כך שהוא משיג קלפים בצבעים שונים)

המנצח הוא המשתתף הראשון שהשיג קלף אחד מכל צבע.

 

אפשרות שניה למשחק:

המטרה:

להשיג חמישה גנבים שונים בחמישה צבעי קלפים שונים.

(ניתן לשחק גרסה קלה של המשחק ולהשיג רק חמישה גנבים שונים).

חמשת גנבי הזמן שבמשחק הם:

גנב זמן מנחל עצבני, גנב זמן ממכון "היה יופי", גנב זמן מאולפן אסוניה, גנב זמן מאולפן דאגוניה, גנב זמן מארץ פנטזיה.

 

מהלך המשחק:

כל משתתף מקבל 5 קלפים. יתר הקלפים נותרים בקופה.

כל משתתף בתורו לוקח קלף מהקופה. אם הוא מעוניין בקלף שהרים, הוא לוקח אותו ומניח קלף אחר במקומו גלוי בערמה נוספת. אם אינו מעוניין, הוא מניח אותו גלוי ועונה על השאלה שבקלף שהניח.

המשתתף הבא יכול לקחת אליו את הקלף או לקחת קלף אחר מהקופה.

אם לקח קלף אחר מהקופה הוא עונה על השאלה המופיעה על גבי הקלף שהניח.

 

משתתף שהרים קלף דו קרב וזכה בדו קרב, רשאי להניח את קלף הדו קרב במקום גנב זמן שטרם השיג, בצבע קלף לבחירתו (ולא לקחת קלף נוסף).

משתתף שהשיג חמישה קלפים בצבעים שונים שבהם איורים של חמישה גנבי זמן שונים, מכריז "תפסתי!" ומנצח במשחק.

*הערה: בגרסה זו הצבע האחורי של קלף הדו קרב חסר משמעות.

1

עגלת הקניות שלך