משלוח חינם בקניה מעל 500 שח

דגי דג – משחק CBT לילדים בנושא חשיבה חיובית

97

משחק לעיצוב החשיבה לכל המשפחה. הפיכת מחשבות שליליות לחיוביות.

ערך עצמי חיובי נבנה ממסרים חיוביים.

חשיבה חיובית היא מיומנות נרכשת. משחק זה מספק כלים לבניית ביטחון עצמי וחוסן נפשי לילדים.

כל קלף הוא הזדמנות לשנות מחשבה. כל משחק הוא הזדמנות לשנות חיים.

המשחק מיועד להורים המחפשים דרכים חינוכיות ומהנות לפתח חשיבה חיובית אצל ילדיהם.

מתאים כמובן גם לאנשי חינוך ולמטפלים שעובדים עם ילדים.

קטגוריה ותגיות
מידות
מידות 16 × 11 × 4 סנטימטרים

דגי דג – משחק CBT לילדים בנושא חשיבה חיובית – ים המחשבות שבי

בואו נשנה את החשיבה שלנו. מחשיבה שלילית לחיובית.

מחשיבה של דאגה לחשיבה של ביטחון. מבקורת לפרגון. מחוסר ערך לבטחון עצמי. מטינה וכעס לאהבה.

כשאנחנו משנים את צורת החשיבה שלנו כל המציאות שלנו משתנה. הפנימית והחיצונית.

אם נחשוב אחרת נדבר אחרת, ניראה אחרת, נפעל אחרת.

 

מחשבות יוצרות מציאות

אנחנו "מושכים" אלינו מציאות שמתאימה למחשבות שלנו.

כפי שאמר מהטמה גנדי:

"האמונות שלך נהיות המחשבות שלך

המחשבות שלך נהיות המילים שלך

המילים שלך נהיות המעשים שלך

המעשים שלך נהיים ההרגלים שלך

ההרגלים שלך נהיים הערכים שלך

הערכים שלך נהיים הגורל שלך"

 

משחק קלפים לתרגול משפטים חיוביים מועילים הפחתת שימוש במשפטים מזיקים שליליים.

תפיסת העצמי – ערך עצמי ומסוגלות עצמית

ערך עצמי – עד כמה האדם אוהב את עצמו, עד כמה הוא מרגיש שווה בעיני עצמו.

מסוגלות עצמית – עד כמה האדם מאמין ביכולת שלו להוביל את עצמו לעבר מטרותיו בתחומים שונים בחייו.

האמונה של האדם ביכולתו לבצע מטלה או אתגר ולהתמודד אתו.

כל מוטיבציה בסיסה באמונה של האדם שיש לו את היכולת והכוח להשפיע על התפקוד שלו, לשלוט בחייו.

ערך עצמי חיובי נוצר בעקבות מסרים חיוביים חוזרים על התנהגויות, תכונות, מחוות ועל עצם נוכחותו בעולם.

חוויות חיים הן מקור מרכזי להתפתחות ערך עצמי. הן יוצרות סכמות קוגניטיביות לגבי העצמי.

בשנות הילדות המוקדמות ההורים מהווים את מקור ההשפעה החשוב ביותר.

כלומר, ערך עצמי נבנה כתוצאה ממסרים חיוביים עקביים שמופנמים אצל הילד ומאפשרים לו לאט לאט לחזק את עצמו.

עפ"י מחקרים, ערך עצמי גבוה, אך לא גבוה מדי משמש כגורם חוסן ומאפשר לילד להתמודד טוב יותר עם מצבי לחץ, דחייה וכישלון.

וירג'יניה סאטיר ממשילה את הערך העצמי בקרב ילדים לקדירה.

כדי שהתבשיל יצא טעים מישהו צריך להשגיח עליו לאורך זמן.

לערבב, לטעום, לא לתת למים להתאדות, התבשיל לא יכול לדאוג לעצמו.

מישהו חיצוני מוכרח לטפל בו. גם הערך העצמי, לא נבנה מעצמו, אלא ממסרים חיצוניים שאנחנו מקבלים לגבי מי אנחנו.

תפקיד המבוגרים בחיי הילד הוא להשגיח על הקדירה.

לשמור אותה מלאה עם התבלינים הנכונים ולהשגיח כל הזמן, לערבב, לטעום.

ככל שקדירת הערך העצמי מלאה יותר, כך האדם מחוסן יותר.

ככל שהערך העצמי שלו גבוה יותר, האדם מחוסן מפני גירויים שליליים בסביבה והסביבה משפעה עליו פחות ולהיפך.

 

מטרת המשחק:

כל שחקן צריך לצבור את סכום הנקודות הנמוך ביותר כדי לנצח.

נשתמש בחיזוק הזיכרון שלנו כדי לזכור היכן יש קלפים שמספרם גבוה ונחליפם בקלפים שמספרם נמוך יותר.

 

מה בקופסא?

68 קלפים

קלפים של משפטים מועילים חיוביים וקלפים של משפטים מזיקים שליליים וקלפי פעולה.

 

מהלך המשחק:

כל שחקן מקבל 4 קלפים מוסתרים ומסדר אותם בשורה כשפניהם כלפי מטה.

מותר להציץ בשני קלפים המצויים בקצוות (הימני והשמאלי בלבד) פעם אחת בתחילת המשחק.

שאר הקלפים מונחים כערימה הפוכה במרכז.

שחקן ראשון לוקח קלף עליון מהערימה ומקריא אותו לעצמו.

לפי בחירתו מחליף את הקלף שלקח עם אחד מארבעת קלפיו וזורק את הקלף המוחלף לערימה, כשפניו כלפי מעלה.

לא ניתן להשתמש שוב בקלף שנזרק לערימה.

בסיום השימוש בכל ערימת הקלפים ההפוכים במרכז, כל שחקן הופך את ארבעת קלפיו ומסכם את סכום הקלפים שברשותו.

השחקן בעל הסכום הנמוך ביותר ניצח את המשחק.

 

מספר משתתפים:

2-4

 

גילאים:

7-99

 

יוצרות המשחק:

אלינור דמרי – עו"ס M.S.W ומומחית לטיפול קוגנטיבי התנהגותי בילדים ונוער.

נירית בנדר – עו"ס M.S.W ומומחית לפסיכותרפיה קצרת מועד והפרעות אכילה.

0

עגלת הקניות שלך