ערכה לאבחון מיומנויות חברתיות בתמונות
ערכה לאבחון מיומנויות חברתיות בתמונות
₪199.00
ערכה לאבחון מיומנויות חברתיות בתמונות
58 קלפי אבחון כישורים חברתיים המאפשרים אבחון אינטואיטיבי חווייתי ברור ופשוט.
על כל קלף איור הממחיש כישור חברתי מסויים. כדי להקל על הילדים בתהליך, באיורים הילדים המופיעים בחולצה הכחולה הם אלה המבצעים בהצלחה את הכישור המסויים המודגם בקלף. בקטגוריית "מכשולים בהתנהגות ובתקשורת", הילדים המתקשים מופיעים על הקלפים בחולצה אדומה.
את הערכה יצרה ד"ר איריס ברכוז והיא מסתמכת על שאלונים מוכרים בתחום ועל ניסיון עבודתה הקלינית.
הערכה מאפשרת אבחון מדוייק של כישורים חברתיים אצל ילדים ונוער, להבין לעומק את נקודות החוזק והחולשה של המטופלים בתחום המיומנויות החברתיות על מנת להתאים להם את הטיפול הטוב ביותר והמדוייק עבורם.
לערכה מצורפת חבילת דוקים צבעוניים למשחק כפי שמודגם בסרטון.
שימו לב : ניתן להזמין טלפונית ערכה מותאמת לציבור הדתי.
אזל זמנית
אנא הודיעו לי כשהמוצר חוזר למלאי

-
הקלפים מתחלקים ל-7 קטגוריות צבעוניות כדי להקל על האבחון:
- נימוסים בסיסיים
- מיומנויות שיח מילוליות
- מיומנויות שיח לא מילוליות
- מפגשים ויחסים חברתיים
- שליטה עצמית
- התארגנות, יוזמה, אסרטיביות
- מכשולים בהתנהגות ובתקשורת
בכלי ידידותי למשתמש לאבחון מדויק, מובנה וברור של כישורים חברתיים באמצעותה ניתן לבנות תכנית התערבות ייחודית למטופלים.
הערכה יכולה לשמש בשלב האבחון, בשלב בניית תכנית ההתערבות או במהלך תהליך ההתערבות עצמו תוך עבודה על כישורים שונים. ניתן, כמובן,
להשתמש בערכה כחלק מהערכת התקדמות הטיפול ובדיקת יעילותו.
הצעות לשימוש:
א. כל הסדרה: פורשים בכל פעם קלפים מקטגוריה מסוימת. מבקשים מהילדים או בני הנוער להתבונן בקלפים ולקרוא את הכישור המצוין בכל קלף. מומלץ להקדיש זמן שיחה קצר לכל כישור ואז לבקש מהמטופלים לבחור את הכישורים, שלדעתם מהווים תחום חוזק עבורם, הכישורים בהם אין להם בעיה ואת הכישורים שהם סבורים, כי עליהם לשפר. כך נוצרות 3 ערימות, אחת של כישורים שהילדים או בני הנוער מעריכים כי כדאי להתמקד בהם בעבודה הטיפולית, שניה שכוללת כישורים שאין צורך להקדיש להם התייחסות מיוחדת ושלישית שכוללת את תחומי החוזק וניתן להישען עליהם. מכאן ניתן להמשיך ולבנות את תכנית ההתערבות.
ב. שימוש בחלק מהקטגוריות: כאשר מוקד העבודה הטיפולית הוא ספציפי, למשל: שליטה עצמית או מיומנויות שיח, ניתן להעביר רק את הקטגוריות הספציפיות בהתאם למוקד העבודה הטיפולית, וכמובן, לחזור לשאר הקטגוריות, לפי הצורך, בהמשך התהליך הטיפולי.
ג. שימוש כדי להגיע לניסוח מדויק של מטרות ויעדים בתחום החברתי. למשל:
– אם המטרה הכללית מנוסחת כך: 'תוך 3 חודשים מהיום יהיו לי 2 חברות קרובות עמן אוכל לבלות בהפסקות, לצאת לבלות בסופי שבוע ולחלוק עניינים אישיים', אפשר להיעזר בקלפים כדי לנסח יעדים עליהם נעבוד. למשל: אלמד להחמיא ולשבח אחרים, לזהות את רגשות האחר ולשקפן באופן מילולי ולא מילולי, לדעת לסלוח לחבר ולשלוט ברגשות הכעס שלי.
אפשרויות נוספות:
– מתוך הקלפים, בחר/י את הכישורים שיש לילד/ה הכי פופולרי/ת בכיתה, הילד/ה שאת/ה הכי אוהב/ת, הילד/ה שאת/ה הכי מעריכ/ה, וכו'
– איך היית רוצה לראות את עצמך בעוד 3 חודשים, עם אלו כישורים חברתיים?
– בחר/י 5 כישורים שהיית רוצה לחזק כדי שיקדמו אותך לכיוון "העצמי העתידי" שלך.עוד רעיון לעבודה עם הערכה בטיפול פרטני או בקבוצה קטנה: להניח את כל הקלפים בערימה עם האיורים כלפי מטה (ניתן גם לבחור מראש רק חלק מהקלפים). כל משתתף בתורו מרים קלף, מקריא את הכישור הכתוב בו ומעיד על עצמו אם הוא משתמש בכישור הזה או לא. אם כן, עליו לתאר מקרה אחד בו השתמש בכישור. אם הדוגמה שנתן ראויה, הוא יכול לשמור את הקלף לעצמו. המשתתף או המשתתפת שמגיעים ראשונים ל-10 קלפים מנצחים.
-
משקל 0.75 kg