הורים וילדים לומדים יחד תקשורת רגשית
התקשורת הרגשית המתאפשרת בזכות ספר זה מסייעת לילדים ולנו ההורים, ללמוד איך לומר את הדברים ואיך להסבירם באופן שיקל עלינו להתמודד בסיטואציות השונות בחיי היום יום, ומעניק לילדים הזדמנות נדירה ומעצימה להיות שותפים בתהליך מציאת הפתרונות לבעיות.
הנושאים בהם עוסק הספר
- שפת הרגשונים – שפה רגשית המסייעת להורים לשוחח עם הילדים על רגשות ולהתמודדד עם רגשות שליליים.
- לחלוק זה לא צחוק – לסייע לילדים להתמודד עם הקושי לחלוק.
- איך לעודד התנהגות חיובית?
- לומדים כיצד לעודד את הילדים להקשיב ולשתף פעולה.
- התמודדות עם קשיים ועם דחיית סיפוקים.
- להפסיד ולנצח – לסייע לילדים בהתמודדות עם תסכול מהפסד.
- להסתגל בהצלחה – איך להתמודד עם פרידות ומעברים ועם הכניסה למסגרת חינוכית.
- איך קובעים כללים בבית ואיך ילךדים מבינים אותם?
- מה עשית היום בגן – לעודד ילדים לשתף בחוויות יומם.
בספר שני רבדים:
רובד אחד – סיפורי הילדים
המזמנים להורה ולילד קריאה ולמידה משותפות.
אפשר להקריא לילד סיפור אחד בכל פעם, ובסוף הקריאה לערוך יחדיו שיח רגשי:
איך נגה הרגישה כשהדבר קרה?
האם היה לה נעים או לא?
גם לך קרה פעם משהו כזה?
אולי גם אתה הרגשת פעם כמו נגה? וכן הלאה.
במקצת הסיפורים משולבות שאלות מובנות, ואפשר להיעזר בהן.
הרובד השני – הדרכת ההורים.
קטעים המופיעים לאחר כל סיפור שנועדו ללמד את ההורים על החוויה הרגשית של הילד ולהכיר להם דרכים שונות וישימות להתמודדות מיטבית עם החוויה.
על הסיפור לילדים
הילדים נחשפים דרך עיניה של נגה, גיבורת הספר, לחוויות הדומות לשלהם, לומדים לזהות את רגשותיהם, לדבר עליהם וללמוד פתרונות אפשריים לבעיותיהם, פתרונות שיסייעו גם להם וגם לנו, ההורים.