מתבלבל-אות – מניעת שגיאות כתיב

89

במלאי

ספר מאויר בכריכה רכה המסייע במניעת שגיאות כתיב.

בספר מוצגות יחד זוגות, שלישיות, או רביעיות של מילים הנהגות באופן זהה, אך נכתבות באופן שונה.

בתצוגה מאויירת וברורה מוצג לכל אחת מהן תומך חזותי הקשור למשמעות, העוזר "לשתול" אותה בזכרונו של הילד.

בספר תמצאו את שגיאות הכתיב הנפוצות ביותר ותקבלו דרך קסומה לזכור איך כותבים אותן נכון!

לדוגמא – אני מיוצג על ידי פנים הניבטות במראה ואילו עני על ידי כיסים ריקים.

דרך ייחודית המהווה מעקף בפתרון שגיאות כתיב באותיות השונות.

קטגוריה ותגיות
מידות
מידות 30 × 21 סנטימטרים

ספר ייחודי המסייע במניעת שגיאות כתיב

בספר תמצאו מילים הנהגות באופן זהה עם תומכי זיכרון מאויירים שיעזרו לילדים לזכור איך כותבים אותן.

מתאים לכיתות א׳-ד׳ אבל בעצם לכל ילד או מבוגר המתקשה עם שגיאות כתיב.

 

בעקבות העבודה עם ספר זה:

ספר זה מסייע במניעת שגיאות כתיב בעזרת הקשרים ציוריים עבור מילים הנהגות באופן זהה.

לספר נבחרו מילים מבלבלות במיוחד, אלה שרוב הילדים מתקשים לזכור איך כותבים אותן.

לדוגמא: מאחל ומאכל, עלול ואלול ועוד.

עוד דוגמא מהספר היא המילה כר או קר:

״כר״ מסומלל באמצעות ראש נח על כרית ו״קר" באמצעות קרטיב.

 

התמונה נכנסת לראשו של הילד – וגם נשארת שם, יחד עם האות.

המילים מאויירות באופן כזה שהילד לא ישכח את הציור לכל מילה וברגע האמת ידע לשלוף את הכתיבה הנכונה שלה.

 

לומדים את שפת הסמלול

בעזרת ספר זה תצליחו להתגבר על שגיאות כתיב וגם להיחשף לשפת הסמלול.

שפת הסמלול היא כלי שעוזר לילדים לזכור ולהבין לעומק את מה שהם קוראים.

היא מאפשרת להם להיות עצמאיים ולסמלל לעצמם מילים שאותן הם לא יודעים לכתוב.

 

מחקרים הראו שהציור הוא אפקטיבי במיוחד לזיכרון של התוכן הנלמד.

סדרת מחקרים שבוצעה באוניברסיטת ווטרלו הראתה שהציור הוא אפקטיבי במיוחד לזיכרון של התוכן הנלמד:

ציור או שרבוט של המידע שלמדנו מקודדים את התוכן טוב יותר מכתיבה שלו או מאמצעי המחשה אחרים שמוצגים ללומד.

הדבר נכון עבור ילדים ומבוגרים כאחד.

האפקטיביות הזו אינה תלויה ביכולת האומנותית שלנו או באיכות הציור. אפילו לא בזמן שהוקדש לצייר אותו.

אפקט הזיכרון התרחש אפילו כשהיו רק 4 שניות לשירבוט.

בניסוי הוקצב זמן קצר ללומדים לסכם לעצמם משהו שלמדו.

הם יכלו לבחור לכתוב או לצייר את מה שלמדו.

בחלק מהניסויים הוצגו ללומדים תמונות ויזואליות של התוכן כדי לבדוק אם רק הצפיה היא זו שגורמת לנו לזכור או פעולת הציור עצמה.

המחקר הראה שהציור הוא אפקטיבי במיוחד לזיכרון של התוכן הנלמד.

מסקנות המחקר היו שאנו זוכרים לא רק בגלל הוויזואליות, אלא בגלל עצם הפעולה המוטורית הקשורה לתהליך.

הציור מאפשר לנו לשרטט את מפת התוכן גם בתוך הראש שלנו בצורה מרחבית ולנהל אותו באופן אפקטיבי ומומחש.

מוזמנים להתחיל לצייר את מה שאתם לומדים 🙂

ספר בכריכה רכה – 30 עמודים.

0

עגלת הקניות שלך