ספר בנושא הפרעת קשב למתמודדים עם הפרעת קשב ולסובבים אותם
זהו ספר המיועד לאנשים המתמודדים עם הפרעת קשב, להורים, למורים ולאנשי מקצוע.
הספר מסייע לייצר שינוי בעולם הרגשי, מאפשר צמיחה, העצמה והגשמה עצמית.
הפרעת קשב היא אומנם הפרעה מתוקשרת מאד ונחקרת רבות, אולם העיסוק הרב בה עדיין אינו מאפשר לילדים ולאנשים המתמודדים עימה להיות מובנים דיים לעצמם ולסביבתם.
ספר זה מסביר נושא מורכב זה בשפה פשוטה ונגישה, ציורית ויצירתית.
על הגישה הטיפולית להפרעת קשב המונגשת בספר
הגישה הטיפולית המתוארת בספר, מפרקת את המושג הפרעת קשב למרכיביו הרבים והמגוונים, כדי להבין ולזהות את הפערים והקשיים הכרוכים בו.
ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב והסובבים אותם לומדים להכיר את שלל המאפיינים ולדבר בשפה חדשה, חיובית ומדויקת: 'שפת ההגשמ"ה'.
שפת ההגשמ"ה
שפת ההגשמ"ה, אותה תלמדו להכיר בספר זה, תשתלב בכל מפגש ובכל שיחה.
באמצעותה תלמדו להגביר מודעות, להבין את עצמכם, ובעיקר לתקשר טוב יותר עם הסביבה.
שפה זו תסייע לכם להרגיש שלמים ויציבים.
הספר שופע דוגמאות התורמות להבנה וליישום הידע.
תגובות הקוראים
"הספר מרענן ומחדש בתחומו.
המידע בו עשיר, הוא כתוב על סמך ידע רב, מתוך הבנה פנימית עמוקה שאינה שופטת, והסתכלות בגובה העיניים.
הגישה בספר יצירתית, ייחודית, מרובת מטפורות.
אני ממליצה בחום שהוא יהיה מרכיב בספרייתו של כל בית שיש בו אדם (הורה או ילד) המתמודד עם ADHD כמו גם בכל בית של איש מקצוע העובד עם ילדים."
פרופסור איריס מנור.
"הספר מציג גישה ייחודית לטיפול ב־ADHD,
גישה שאינה דומה לגישות הנפוצות בתחום, ואינה מוצגת בספרים אחרים.
הספר משלב ידע מקצועי וניסיון קליני רב.
הוא מסמך חשוב להורים, מלווה אותם במצבי ההתמודדות המגוונים בחיי היום יום, ומעניק גם השראה ורעיונות יצירתיים לאנשי מקצוע."
ד"ר מלי דנינו.
"הספר מוגש בצורה ברורה, אנושית וידידותית.
בטוחני שספר זה ימצא את מקומו בשורה הראשונה של ספרי המופת המקצועיים העוסקים בתחום זה."
ד"ר יורם זנדהאוס.
"הספר מרתק, בהיר, מעניין וחדשני.
ניכר בו שילוב בין תפיסות מהמזרח לבין מחקר מערבי עדכני.
בולטת בו ההעמקה במושגים כמו קבלה, חמלה, התבוננות מושכלת ומדיטטיבית.
מדובר בספר הדרכה חשוב להורים ולאנשי חינוך במפגש עם ילדים המתמודדים עם הפרעת קשב והיפראקטיביות."
גב' אריאלה הלווינג־דניאל.
"אסתר גולדברג פורסת בספרה את גישתה הטיפולית ההוליסטית.
בעזרתה היא מסבירה את מקורם של הביטויים הרגשיים והתפקודיים של ADHD ומלמדת שפה חדשה.
שפה בהצלחת גישתה הייחודית עם ילדים, הורים ומבוגרים המתמודדים עם ADHD .
זו מבוססת על הבנה ופיתוח מודעות.
הייתה לי זכות גדולה להכיר את אסתר ולחזות בהצלחת גישתה הייחודית עם ילדים, הורים ומבוגרים המתמודדים עם ADHD."
גב' טל קרינגל.
על המחברת:
אסתר גולדברג היא פסיכולוגית חינוכית וקלינית, בוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים.
זה 40 שנה היא עוסקת באבחון, טיפול פרטני וקבוצתי בילדים, הורים, ומבוגרים עם ADHD ובהדרכה קבוצתית להורים ולאנשי מקצוע.
אסתר נולדה וגדלה בהודו.
בבגרותה היא אובחנה עם ADHD, אבחנה ששינתה את חייה.
בעקבותיה פיתחה גישה טיפולית, הוליסטית ופורצת דרך.
היא משלבת את ניסיונה האישי והמקצועי עם גישות טיפוליות שמקורן במערב ובמזרח, ומציגה את הנושא מזווית חדשה.
היא מלמדת כיצד להתבונן בתופעה הרחבה בצורה אמפאתית ולא שיפוטית, ולהבין אותה.
זאת כדי לדבר אל האדם ולא עליו, לכבדו ולא לאבדו.
כך ניתן להבין לעומק את החוויה האישית של כל אדם, ולהגיב אחרת לַ שוֹנוּת שבתוכנו ובינינו.
ספרה הקודם "רץ לי בראש", שנכתב ביחד עם הגב' קרן זגורי כהן, משקף באופן מקורי את הגישה המובאת בספר הנוכחי.