גשר לילדי קש"ר היא חוברת פעילות מעצימה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD.
למה ילדים עם הפרעת קשב זקוקים לחוברת פעילות מעצימה?
הפרעת קשב נחשבת הפרעה "שקופה".
ADHD לא תמיד נראית לעין ולכן קשה לסביבה להבין אותה,
לא כל שכן להכיל את הילדים המתמודדים עמה.
חוסר ההבנה של הנושא מביא איתו בלבול והתייחסות לא מותאמת כלפי הילדים האלה.
ילדים עם הפרעת קשב שומעים כל הזמן משפטים כמו:
"אילו היית רוצה היית מצליח!"
או "חבל! אינך ממצה את הפוטנציאל שלך!"
מסרים כגון אלה מחלחלים מדי יום לנפשותיהם של ילדים המתמודדים עם הפרעת קשב.
הם פוגעים בערך העצמי שלהם ומותירים אותם עם טעם מר של מבוכה והחמצה.
המשימות והביצוע
המשימות:
- לעזור לילדי קש"ר (קשב וריכוז) להבין את עצמם.
- למצוא דרכי התמודדות חיוביות.
הביצוע:
הקריאה והעבודה בחוברת זו יגבירו את המודעות לנושא הפרעת הקשב.
הם יחזקו את הדימוי העצמי של הקוראים הצעירים ואת תחושת השליטה שלהם בחייהם.
בחוברת תמצאו:
- משימות מגוונות בתחומי יצירה שונים
- שעשועי חשיבה מעניינים
- שלל עצות מועילות
- כלים מעשיים
כל אלה יהפכו את חיי הילדים למספקים ולמאושרים יותר.
להתיידד עם הפרעת הקשב
לאורך החוברת ילוו את הקוראים שלוש דמויות של ילדי קש"ר פיקחים ושובי לב:
אופק, דנה ויאיר.
הילד יוכל להזדהות בקלות עם החוויות וההתמודדויות שלהם בעולם.
גישתם הפתוחה והנינוחה ביחס להפרעת הקשב והריכוז שלהם, תסייע לקורא הצעיר להתיידד עם הפרעת הקשב שלו עצמו.
הוא יתחיל לראות בה עניין טבעי שאין צורך להסתיר או להתבייש בו.
על המחברת:
הפסיכולוגית הקלינית לאורה וולמר, בעלת ניסיון עשיר בטיפול בילדים ובהדרכת הורים וצוותים חינוכיים.
לאורה תרמה רבות להרחבת המודעות ולשינוי תפיסה בקשר להפרעת קשב בארץ.
המושג שטבעה "ילדי קש"ר" הפך למטבע לשון.
כמו כן בזכותה יש התייחסות הולמת לילדים המתמודדים עם הפרעת קשב.
ספריה "האיידיאייצ'די שלי" ו"אני-אתה-אנחנו" זכו לאהדה רבה בקרב ילדים, הורים, אנשי חינוך וטיפול, ותורגמו לשפות שונות.