למי מיועד ספר זה?
הספר נועד להורים לילדים עם הפרעת קשב בכל הגילאים (צעירים, מתבגרים, חיילים ומבוגרים).
הורים המייחלים לילדים אחראים ועצמאיים שמאמינים בעצמם.
לכל מי שמחפש תקשורת פתוחה ואווירה טובה במשפחה.
הספר נותן מענה מדויק, ברור ופרקטי על:
- איך להתמודד עם מצבים מאתגרים.
- לדעת מה לעשות ברגעים בהם הכל נראה שלא מסתדר.
- כיצד למצוא שקט נפשי, שלווה ורוגע.
כתיבתו ועריכתו של המדריך הותאמה להורים המתמודדים בעצמם עם הפרעת קשב:
מחקרים מלמדים שלרוב הילדים עם הפרעת קשב יש לפחות הורה אחד עם הפרעת קשב.
לכן הספר מותאם עבור אותם הורים המתמודדים גם הם עם הפרעת קשב משל עצמם.
כל פרק בספר הוא קצר, דינמי, ושונה מהבא אחריו.
בכל פרק יש תיאור מקרה המבוסס על סיפור אמיתי, הסבר קצר לגבי סוג ההתערבות שבחרתי ונקודות פרקטיות לשימוש בבית.
לא רק לבית, גם לקליניקה!
הספר שיועד במקור להורים ומשפחות מצא את דרכו גם לקליניקות של אנשי מקצוע שעובדים עם משפחות, הורים וילדים עם הפרעת קשב.
הספר מחולק ל 3 חלקים:
חשיבות הוויתור על האמת המוחלטת ( 6 פרקים).
- ביקורת האשמה ורגשות אשם.
- איבחונים וטיפול תרופתי.
- תפקיד ההורה.
- קשיי התארגנות ושינוי הרגלים.
- מחשבות שליליות.
- שקרים.
מאי וודאות למימוש הפוטנציאל וחיזוק הביטחון העצמי ( 4 פרקים).
- ללמוד מטעויות- איך לא לעזור לילדים להצליח.
- ללמוד מהצלחות- איך לעזור לילדים להצליח.
- איך מייצרים מוטיבציה ללמידה.
- מהי הדרך הטובה ביותר לגייס את צוות בית הספר.
מלבד לביחד ( 2 פרקים).
- מיומנויות חברתיות.
- טיקים ואמפתיה.
מהתבגרות ועד בגרות ( 4 פרקים).
- גיל ההתבגרות.
- הגיוס לצבא.
- ילדים בוגרים עם הפרעת קשב.
- זוגיות עם הפרעת קשב.
ובנוסף – 16 משימות שאפשר מייד ליישם.
40 אסטרטגיות שונות להתמודדות במצבים מאתגרים.
הגישה המערכתית ומודל האימון ASFCA שפיתחתי.
כשתסיימו לקרוא את הספר תדעו:
- למי לפנות כדי למצוא את העזרה הטובה ביותר.
- איך לגייס את עזרתה של המערכת הבית ספרית.
- כיצד מעודדים מוטיבציה ללמידה.
- מה לעשות כדי להתמודד בהצלחה עם מצבים מאתגרים ומורכבים.
- מה צופן העתיד ואיך להגיע אליו מוכנים.
- מעל הכל – להיות שלמים עם הדרך בה אתם בוחרים לגדל את ילדכם.
אבל… גם לאחר הקריאה הראשונה תגלו גם שלא באמת סיימתם לקרוא אותו.
פשוט כי כל פעם שתיתקלו בעוד שאלה, תחזרו אליו כדי למצוא עוד תשובה!
על מחברת הספר
ציפי קוברינסקי, אשת חינוך, מדריכת מאמנים, מנחת קורסי אימון משפחתי ומרצה בתוכנית להכשרת מדריכי הורים במרכז האקדמי רופין.
פיתחה את המודל "להפוך את כיוון הספירלה" – אימון הורים לילדים עם לקויות למידה, ואת מודל ASFCA לאימון מתבגרים עם הפרעת קשב.
מאמינה בכוחה של המשפחה להשפיע על מידת ההצלחה של ילדים, ושאפשר להצליח בזכות הפרעת הקשב, ולא רק להתגבר על הקשיים.