איך להשתמש בטיפול בסימניות תומכות טיפול קוגניטיבי התנהגותי?
מדי לין מסבירה :
מה קרה?: כל משתתף בתורו מספר על אירוע שהוא או אחרים חוו מנקודת תצפית של הסרטה :
מה היינו רואים? ומה היינו שומעים? (ללא מחשבות ורגשות).
עם ילדים אפשר להתחיל בהדגמה מתוך ספר למשל :
למה הכל קורה דווקא לי?/ פמלה דנקן אדוארדס
דוגמא: מה קרה? נכנס לכלב וינסטון קוץ ברגל.
מחשבה אוטומטית: אלו מחשבות אוטומטיות עלו בראשי?
תמיד הכל קורה דווקא לי!
קוץ ברגל זה הכי נוראאא!
הרגשתי: ניתן להיעזר בסימניה הירוקה ולבחור רגש/ות
עצוב
בעוצמה: לדרג בסולם מ0-10 את עוצמת הרגש. כמה כואב לוינסטן?
חשתי בגוף: (ניתן להיעזר בסימניה הירוקה ולבחור תחושה)
כאב, עייפות
מחשבה ממתנת: איזה מחשבה נוספת אפשר לחשוב/ מישהו אחר היה יכול לחשוב על מה שקרה?
לא נעים אבל לא נורא,
אני מסוגל להתמודד עם זה.
יש דברים יותר כואבים.
אפשר להתחיל מחדש באירוע נוסף מתוך הספר כגון המפגש במרפאה עם שאר הכלבים.
זו כמובן דוגמא בלבד כל תשובה מתקבלת.